Σούπερ Μάρκετ Σκλαβενίτης: Η παραλίγο χρεωκοπία, το “Όχι” στα 400 εκατομμύρια και η εκτόξευση στη κορυφή - celebs.gr

Breaking

Σούπερ Μάρκετ Σκλαβενίτης: Η παραλίγο χρεωκοπία, το “Όχι” στα 400 εκατομμύρια και η εκτόξευση στη κορυφή

featured image

Ο Σκλαβενίτης είναι η κορυφαία ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ, αλλά πέρασε πρώτα πολλές δυσκολίες, έχοντας φτάσει σε ένα οριακό οικονομικό σημείο.

Η εταιρεία, που έχει περισσότερα από 50 χρόνια ιστορίας, την πενταετία 2000 – 2005 πέρασε εξαιρετικά δύσκολες στιγμές, βλέποντας τον τζίρο της να μειώνεται δραματικά.

Η καθοδική πορεία της εταιρείας, σύμφωνα με ορισμένους, συνδυάζεται με το γεγονός ότι ο Σπύρος Σκλαβενίτης ασθένησε το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και δεν διέθετε τις δυνάμεις να συμβάλλει αποφασιστικά στο management της επιχείρησης.

[expander_maker more=»Διαβάστε περισσότερα» less=»…»]

Υποκλίθηκε μέχρι και ο Φερεντίνος: Η πιο όμορφη και εντυπωσιακή παίκτρια που πέρασε ποτέ από το Deal

Το 2005 αποτέλεσε μία κομβική χρονιά για την εταιρεία, όταν οι ιδιοκτήτες της δέχτηκαν πρόταση εξαγοράς από πολυεθνικό όμιλο, η οποία, όπως ακούστηκε στην αγορά, ξεπερνούσε τα 400 εκ ευρώ.

Αρχές Μαρτίου του 2006, φεύγει από τη ζωή ο Σπύρος Σκλαβενίτης και στις 27 Ιουνίου του ίδιου έτους, τα τέσσερα παιδιά του, η Μαρία, ο Γεράσιμος, ο Στέλιος και η Βίκυ δηλώνουν εμπράκτως τη διάθεση τους να αναλάβουν την ευθύνη της εταιρείας, απορρίπτοντας την πρόταση που είχε γίνει από τον πολυεθνικό όμιλο.

Συγχρόνως, εξαγοράζουν, σε συνεργασία με τον κ. Νίκο Μαμιδάκη, το σύνολο των μετοχών των οικογενειών του Γιάννη και του Νάσου Σκλαβενίτη και στις 30 Νοεμβρίου, τις μετοχές της οικογένειας του Μιλτιάδη Παπαδόπουλου, με τη μετοχική σύνθεση της επιχείρησης να διαμορφώνεται περίπου ως εξής: Οικογένεια Σπύρου Σκλαβενίτη 80%, Νίκος Μαμιδάκης 14% και Ανδρέας Ποταμιάνος 6%.

Ο Σκλαβενίτης από τη χρεωκοπία στην ανάπτυξη

Τότε, ξεκινάει μια νέα περίοδο ανάπτυξης. Μέχρι το 2008 ιδρύονται 17 νέα καταστήματα, ανάμεσα στα οποία και το πρώτο Freshmarket, ένα νέου τύπου κατάστημα, που δίνει έμφαση στα φρέσκα προϊόντα και την κάλυψη των καθημερινών, βασικών αναγκών των καταναλωτών.


Στις 13 Ιουλίου του 2007 η επιχείρηση προχωρά στην εξαγορά της αλυσίδας «Παπαγεωργίου», προσθέτοντας έτσι στο δίκτυό της 18 νέα καταστήματα, τα οποία εδρεύουν κυρίως στην περιοχή των νοτίων προαστίων, ενώ την ίδια περίοδο συζητήθηκε η συνεργασία με την αλυσίδα Μασούτης που δραστηριοποιείται στη Βόρειο Ελλάδα, όμως, οι διαπραγματεύσεις δεν είχαν θετικό αποτέλεσμα.

Σήμερα, η Σκλαβενίτης διαθέτει 72 καταστήματα, εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 150.000 πελάτες, απασχολώντας περίπου 7.100 εργαζόμενους, ενώ έκλεισε το οικονομικό έτος 2008 με κύκλο εργασιών 1.088 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση των πωλήσεων, σε σχέση με το 2007 της τάξης του 13,31%.

Μέσα στο 2010, η εταιρεία είχε εντάξει στο σχεδιασμό της – πριν από την καταστροφή των γραφείων στην οδό Κηφισού- τη λειτουργία τεσσάρων νέων καταστημάτων, ένα στην Καλλιθέα, ένα στο Μαρούσι και σε άλλα δύο σημεία της Αττικής, που δεν έχουν γίνει γνωστά. Το κατάστημα της Καλλιθέας, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, θα είναι διαστάσεων hyper market και θα λειτουργήσει σε ιδιόκτητο κτίριο.

Από τα 72 καταστήματα που διαθέτει η εταιρεία, τα 13 είναι ιδιόκτητα και στους στόχους της εταιρείας παραμένει η ανάπτυξη του δικτύου καταστημάτων που διαθέτει στην υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά και στις αγορές της Βαλκανικής, έχοντας το δικό της πλάνο πια για το μέλλον.

Η πορεία του Σκλαβενίτη [/expander_maker]



Επιστροφή στο trelokouneli.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ