Οι... Greek influencers έκαναν και την εγκυμοσύνη μπίζνες - celebs.gr

Breaking

Οι... Greek influencers έκαναν και την εγκυμοσύνη μπίζνες

featured image

Τον Αύγουστο του 1991 η Ντέμι Μουρ ήταν 28 ετών. Είχε ήδη μια ντουζίνα ταινίες στο βιογραφικό της, οικουμενική αναγνωρισιμότητα και σεξαπίλ αντίστοιχου βεληνεκούς, όμως έλεγε ότι δεν είχε ιδέα πώς είναι να είσαι και να ζεις σαν σταρ.

Αυτό δήλωνε τουλάχιστον στη συνέντευξη που συνόδευε την πιο εμβληματική φωτογράφηση της καριέρας της και αναμφίβολα μια από τις θρυλικότερες όλων των εποχών, εκείνη για το εξώφυλλο του περιοδικού «Vanity Fair» όπου η Μουρ απαθανατίστηκε με εξάρτυση το δέρμα της στον ένατο μήνα της δεύτερης εγκυμοσύνης της.

Λίγες εβδομάδες προτού φέρει στον κόσμο την κόρη της Σκάουτ -δεύτερο από τους συνολικά τρεις καρπούς του έρωτά της με τον Μπρους Γουίλις- η ηθοποιός πόζαρε στον φακό της Ανι Λίμποβιτς σοκάροντας βραχυπρόθεσμα πολλούς, αλλά απενοχοποιώντας μακροπρόθεσμα ακόμα περισσότερους.

Στη συνέντευξή της που έλαβε χώρα σε κάποια ανάπαυλα από τα γυρίσματα της ταινίας «The Butcher’s Wife» -ένα φιλμ που κανείς, μα κυρίως η Μουρ, δεν θέλει και δεν χρειάζεται εδώ που τα λέμε να θυμάται-, η τότε ανερχόμενη ηθοποιός από το Ρόζγουελ του Νέου Μεξικού μίλησε για ανήκουστα για την εποχή πράγματα. Για την πρώτη εγκυμοσύνη και τη συνειδητή επιλογή της να ζήσει αδιαμεσολάβητα όλη τη διαδικασία, την οποία αφηγήθηκε λεπτομερώς, για τον θηλασμό της πρώτης κόρης της που κράτησε δύο χρόνια, για τη σχέση της με τον Μπρους Γουίλις και για το γεγονός ότι δεν εμπιστευόταν ούτε εκείνον αλλά ούτε και κανέναν άλλο στον κόσμο.

Εκείνο βέβαια που έμεινε και καταγράφηκε στο συλλογικό ασυνείδητο δεν ήταν όσα είπε αλλά η εικόνα της, η οποία η αλήθεια είναι πως διέθετε συντριπτική δυναμική και απέκτησε δυσθεώρητη δύναμη. Μόλις πέρυσι η Μουρ, 59 ετών σήμερα, εξομολογήθηκε σε διαδικτυακή συζήτηση που είχε με τη Ναόμι Κάμπελ πως στην πραγματικότητα δεν ήξερε ούτε τι έκανε αλλά ούτε πόσο επιδραστική θα γινόταν η πολυσυζητημένη τότε, μνημειακών διαστάσεων σήμερα φωτογράφησή της από τη Λίμποβιτς.

Η Μουρ πριν από τρεις δεκαετίες τόλμησε να είναι απλώς ο εαυτός της, απογυμνωμένη -κυριολεκτικά μα και μεταφορικά- εκπέμποντας συνεκδοχικά μήνυμα ενδυνάμωσης προς όλες τις έγκυες γυναίκες τις οποίες οι κοινωνίες αντιμετώπιζαν ακόμα ως αναπαραγωγικές μηχανές. Το μήνυμα της ηθοποιού όχι απλά διαδόθηκε, αλλά γιγαντώθηκε και τελικά -μοιραία- εκφυλίστηκε. Το 2022 δεν νοείται μια γυναίκα -και δη διάσημη- να μην τοποθετεί τη στερεοτυπικά αποκαλούμενη «πιο ευτυχισμένη περίοδο της ζωής της» στα κοινωνικά δίκτυα. Από ταμπού (ή τέλος πάντων αναγκαίο κακό για τη διαιώνιση του είδους) η εγκυμοσύνη έχει εξελιχθεί σε δυνητικά εμπορεύσιμο προϊόν ενώ ούτως ή άλλως λειτουργεί ως ερέθισμα που δημιουργεί buzz.

f2--297338742_616852633117911_2573975325034727373_n
Κωνσταντίνα Σπυροπούλου Μολονότι η παρουσιάστρια τηρεί σιγή ιχθύος αναφορικά με τη φημολογούμενη εγκυμοσύνη της, περνά σχεδόν καθημερινά από σοσιαλμιντιακό υπερηχογράφημα

Οι Ελληνίδες influencers Ναι, είναι το δίχως άλλο δείγμα εξέλιξης και πολιτισμού το γεγονός ότι πλέον μπορούμε να μιλάμε για την εγκυμοσύνη και τον τοκετό, όχι εξιδανικεύοντάς τα αλλά όπως στην πραγματικότητα είναι. Και οι influencers έχουν κυρίαρχο ρόλο σε αυτό, πολλές φορές μάλιστα παρέχοντας εντελώς περιττές για έναν μέσο νου πληροφορίες, όπως το φαγοπότι του πλακούντα τους το οποίο επέλεξαν μετά τον τοκετό τους τόσο η Κόρτνεϊ Καρντάσιαν όσο και η μικρότερη αδελφή της και ναυαρχίδα της «επιδραστικής» οικογένειας Κιμ Καρντάσιαν.

Προφανώς και η πραγματικότητα αναφορικά με τη σύλληψη, την περίοδο της κύησης και τη γέννα αφορούν κάθε γυναίκα σε ενδιαφέρουσα, όμως φαίνεται ότι κυρίως απασχολεί εκείνους που έχουν απλώς τον ρόλο παρατηρητή μέσα από τη μεγεθυμένη κλειδαρότρυπα του Instagram. Στις 18 Ιουλίου η Ιωάννα Τούνη, αδιαφιλονίκητη μπροστάρισσα του social media influencing στη χώρα μας, παρότι το 31% του σχεδόν εκατομμυρίου των followers της θεωρείται ύποπτο ή ψεύτικο, σύμφωνα με τα στοιχεία της fasthosts.co.uk, ανακοίνωσε με ένα ποστ στο Instagram την εγκυμοσύνη της.

Κλείσιμο

Στη φωτογραφία που δημοσίευσε ήταν -εύλογα- συγκινημένη, με καταφανώς υγρά μάτια και κρατούσε στο ένα της χέρι μια ανθοδέσμη από κόκκινα τριαντάφυλλα και στο άλλο το θετικό τεστ εγκυμοσύνης της. Eναν μήνα μετά η εγκυμονούσα influencer εξακολουθεί να παραμένει στον αφρό της επικαιρότητας. Κι αυτό είναι κάτι που μαρτυρούν τα 600.000 και πλέον αποτελέσματα που παράγει η Google κάθε φορά που κάποιος βάζει στην ίδια πρόταση τις λέξεις «Τούνη» και «έγκυος» αλλά και η συνέπεια της ίδιας να ενημερώνει με δημοσιεύσεις και stories για την πορεία της κατάστασής της με αποκορύφωμα την πρόσφατη αποκάλυψη για το φύλο του παιδιού που περιμένει (αγοράκι, να της ζήσει).

Η… νικήτρια Η Θεσσαλονικιά απόφοιτος του «My Style Rocks» θα έπαιζε μόνη της μπαλίτσα στα κοινωνικά δίκτυα και θα ήταν η πιο συζητημένη αλλά και η πιο πολύφερνη εγκυμονούσα, εάν εν τω μεταξύ δεν ανακοίνωνε το δικό της «χαρμόσυνο νέο», κατά τη νεοελληνική δημοσιογραφική αργκό, η Μαίρη Συνατσάκη. Στις 31 Ιουλίου η κατά τον ινσταγκραμικό κόσμο Mairiboo κοινοποίησε την εγκυμοσύνη της, σε μια φωτογραφία χωρίς τεστ εγκυμοσύνης, αλλά με τον αγαπημένο της Ιαν Στρατή και σκηνικό μια σειρά μπαλόνια που ενημέρωναν στα αγγλικά για την επικείμενη άφιξη του μωρού τους.

f1-298275961_110240228366789_4572609288570883793_n

Στην κλίμακα της υπερπαραγωγής φυσικά και η Συνατσάκη κέρδισε στα σημεία την Τούνη, της οποίας υπενθυμίζεται ότι υπολείπεται κατά 200.000 followers. Παρότι πάντως αμφότερες διαθέτουν σημαντικό ποίμνιο ακολούθων και μοιάζουν πρόθυμες και ανοιχτές να μοιράζονται την καθημερινότητα της εγκυμοσύνης τους, καμία από τις δύο δεν έχει προσπαθήσει να εξαργυρώσει την εγκυμοσύνη της. Τουλάχιστον άμεσα. Οπως δηλαδή η Βρετανίδα μοντέλο Ισκρα Λόρενς που τον Νοέμβριο του 2019 πόσταρε την είδηση της εγκυμοσύνη της τοποθετώντας μάλιστα στην ανάρτησή της μια γνωστή μάρκα τεστ εγκυμοσύνης. Σε συνέντευξή της αργότερα, παρότι δήλωσε πως δώρισε 20.000 δολάρια από την αμοιβή της σε οργανισμούς για την αναπαραγωγική υγεία των γυναικών, παραδέχτηκε πως οι πληρωμένες συνεργασίες στην περίοδο της κύησής της ήταν παραπάνω από καλοδεχούμενες για το κομπόδεμά της.



f5--297525932_1055118705365603_8939393851477640103_n
Μαίρη Συνατσάκη Στις 31 Ιουλίου η κατά τον ινσταγκραμικό κόσμο Mairiboo κοινοποίησε την εγκυμοσύνη της, σε μια φωτογραφία χωρίς τεστ εγκυμοσύνης, αλλά με τον αγαπημένο της Ιαν Στρατή και σκηνικό μια σειρά μπαλόνια που ενημέρωναν στα αγγλικά για την επικείμενη άφιξη του μωρού τους

Προσοδοφόρα επένδυση Η «επιχείρηση εγκυμοσύνη» -μια αναπόδραστα ευοίωνη περίοδος αλλά και μια αναμφίβολα κοστοβόρα διαδικασία- δεν θα μπορούσε να μην περάσει στην εποχή του Διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ηδη από το 2012 στην αγορά των ΗΠΑ φαρμακευτικές, εταιρείες προϊόντων γυναικείας υγιεινής, ένδυσης, τροφίμων και πάει λέγοντας επενδύουν στις εγκυμονούσες influencers για να προωθήσουν τα προϊόντα τους.

Προφανώς η στρατηγική τους αποδίδει αν αναλογιστεί κανείς πως τον περασμένο Φεβρουάριο το βραζιλιάνικο υπερόπλο του μόντελινγκ Αντριάνα Λίμα πέρασε το κατώφλι του TikTok μόνο και μόνο για να ενημερώσει μέσω ενός -καταδικασμένου να γίνει viral- βίντεο πως είναι σε ενδιαφέρουσα. Το αυτό, αλλά διαμέσου Instagram, έκαναν και η Μπιγιονσέ το 2017, η Κρίσι Τίγκεν πριν από λίγες ημέρες και η Ρόζι Χάντιγκτον Γουάιτλι πριν από έναν χρόνο. Η τελευταία μάλιστα έβγαλε από τον κόπο τους followers να φυλλομετρούν εβδομάδα την εβδομάδα την κοιλιά της ποστάροντας μια σειρά φωτογραφιών από κάθε στάδιο της εγκυμοσύνης της. Από τη μεριά της η Κέιτι Πέρι τερμάτισε την αποστολή «ανακοίνωση εγκυμοσύνης» δημοσιοποιώντας την μέσα από το βιντεοκλίπ του τραγουδιού της «Never Worn White» τον Μάρτιο του 2020.

Μόλις τον περασμένο Μάρτιο τρεις Αμερικανίδες TikTokers -όχι celebrities, αλλά υπερτροφικά διάσημες απλώς και μόνο λόγω της σοσιαλμντιακής δράσης τους- μίλησαν στο Insider.com για την εμπειρία της (υπερ)προβολής της εγκυμοσύνης τους στο κοινωνικό δίκτυο. Η Σαράτι Κάλαχαν (10,5 εκατομμύρια followers), η Μπέλα Ρεταμόζα (5,5 εκατομμύρια followers) και η Aμπι Χέρμπερτ (13,7 εκατομμύρια followers) αναγνώρισαν μ’ ένα στόμα, μια φωνή πως δέχτηκαν καντάρια hate speech στα κοινωνικά δίκτυα, όμως αυτό ήταν μια παράπλευρη απώλεια για τη γιγάντωση των followers, της επιδραστικότητας και τελικά των διαφημιζόμενων που τις επέλεγαν.

f4-201407301237470_2469_TZOYLIA_ALEXANDRATOY_2972014
Τζούλια Αλεξανδράτου Aν και ανακοίνωσε δωρεάν το νέο μέσω Insta-story, κατόπιν αποφάσισε πως δεν θα διαθέσει την κύησή της δωρεάν, αλλά επί πληρωμή στην πλατφόρμα OnlyFans

Μπρος στα κάλλη τι είναι ο πόνος, που λέγανε και οι παλιοί. Η οικογενειακή ευτυχία πουλάει. Πάρτε για παράδειγμα τη Λάουρα Νάργες που περιμένει το πρώτο παιδί της και τον Χρήστο Σαντικάι. Λίγες εβδομάδες αφού ανακοίνωσαν στο Instagram το νέο, φιλοξενήθηκαν στο εξώφυλλο εβδομαδιαίου περιοδικού, αποδεικνύοντας εμμέσως πως η κύηση λειτουργεί ως παράγοντας ενδιαφέροντος και δημοφιλίας. Κοινώς μπορεί να εξαργυρώνεται.

Βέβαια, ακόμα και αν μια γυναίκα δεν έχει καν παραδεχτεί πως εγκυμονεί, η φήμη και η εικασία από μόνες τους αρκούν ώστε οι followers αλλά και τα μέσα ενημέρωσης να παρακολουθούν κάθε δημοσίευσή της και να μετρούν (με το μάτι) την περίμετρο της κοιλιάς της. Ανάγλυφο είναι το παράδειγμα της Κωνσταντίνας Σπυροπούλου, η οποία μολονότι τηρεί σιγή ιχθύος αναφορικά με τη φημολογούμενη εγκυμοσύνη της, περνά σχεδόν καθημερινά από σοσιαλμιντιακό υπερηχογράφημα. Ναι, είναι ποταπό, αλλά συμβαίνει. Αλλά, είπαμε, μια εγκυμοσύνη εκλαμβάνεται από πολλούς ως το ιερό δισκοπότηρο των μύχιων της ιδιώτευσης που μπορεί κανείς να μοιραστεί στα κοινωνικά δίκτυα. Και όσα πιο πολλά μοιράζεται αλλά και όσο πιο γενναιόδωρα τα μοιράζεται τόσο αυξάνονται η απήχηση και η επιρροή του.

Ενδεχομένως και τα έσοδά του. Η Τζούλια Αλεξανδράτου, πάλαι ποτέ εστεμμένη για την ομορφιά της και βετεράνος πρωταγωνίστρια ερωτικών ταινιών, έχει μάλλον την πιο ανοιχτά και δεδηλωμένα καπιταλιστική στάση απέναντι στην εγκυμοσύνη της, την οποία ανακοίνωσε προ εβδομάδων. Αν και υπήρξε χουβαρντού διαρρέοντας δωρεάν το νέο μέσω Instagram story, κατόπιν αποφάσισε να είναι φειδωλή, δηλώνοντας πως δεν θα διαθέσει την κύησή της δωρεάν ως λαϊκό κεκτημένο αλλά επί πληρωμή στην πλατφόρμα OnlyFans. Πού να το φανταζόταν πριν από 21 Αυγούστους η Ντέμι Μουρ πως ανάμεσα στη δική της εγκυμοσύνη -και τη φωτογράφηση που βρήκε απειράριθμες μιμήτριες- και στις σημερινές θα μεσολαβούσε η Τέταρτη Βιομηχανική Επανάσταση, βαθύτερη σε κάποια σημεία της από την ίδια την άβυσσο.

f3--279901950_410474307255626_9192557243515876914_n
Λάουρα Νάργες Λίγες εβδομάδες αφού ανακοίνωσαν στο Instagram με τον Χρήστο Σαντικάι ότι περιμένουν το πρώτο τους παιδί, φιλοξενήθηκαν στο εξώφυλλο εβδομαδιαίου περιοδικού, αποδεικνύοντας εμμέσως πως η κύηση λειτουργεί ως παράγοντας ενδιαφέροντος και δημοτικότητας. Κοινώς, μπορεί να εξαργυρώνεται